Achter de kille cijfers !

1-0, 0-1, 1/2 - 1/2 de kille schaakcijfers waarachter een hele wereld schuil gaat. De wereld van echte denkers. Echte denkers, hebben we die dan op onze schaakclub ? Na wat ik afgelopen dinsdag heb gezien, ben ik geneigd bevestigend op deze vraag te antwoorden.
"Het peil van de partijen is de laatste jaren gestegen. " Deze vaststelling van Bob kan ik alleen maar onderschrijven. Met de ( terug ) komst van Johan, Harry, Paul, Hermann en Bram aangevuld met de kracht van onze liefst 16 - voudige clubkampioen Raymond, onze altijd sterke Egon, Henk en de steeds beter wordende Bas, hebben we een prachtige basis voor een spannende, gelijkwaardige interne competitie.
"Ben je Jorn niet vergeten ? " Nee, zeker niet. Als hij zich in hetzelfde tempo blijft ontwikkelen en de rust vindt voor de schaaksport, kunnen we ons nu al verheugen op een toekomstig clubkampioen.
Of het komt door onze nieuwe locatie weet ik niet, maar sinds we bij Antonia spelen, wordt er bloedfanatiek om de punten gestreden. De verandering van omgeving lijkt een ieder gemotiveerd te hebben. Ook weer niet zo vreemd, want we zitten nu wel erg riant. Heel rustig, heel ruim, heel licht.
Zou ook meespelen dat de bar om 21.00 uur sluit, zodat we ons niet meer aan drankmisbruik te buiten kunnen gaan ?!
Het enige ( maar wel het belangrijkste ) dat er aan schort zijn nieuwe leden. Met zo'n groot achterland - Gaanderen + gemeente Oude IJsselstreek / Azewijn / Lengel  -  moet het toch mogelijk zijn een florerende vereniging te krijgen. Ik roep hierbij derhalve een ieder op om hierover na te denken. Beter nog: Laat het niet alleen bij denken, maar motiveer mensen om naar de club te komen en een avond mee te spelen. Meer leden betekent een gezonde(re) vereniging !!

Joost