Een ode aan Ben.

Dinsdag 2 april speelde Ben zijn eerste SOS - wedstrijd van het seizoen. De gehele partij wordt hieronder weergegeven. Zie het als een ode aan onze nestor. Tot zet 25 speelt Ben een puike partij, daarna raakt hij de draad kwijt.

De andere 3 spelers hebben zich net zo hard ingespannen als Ben, maar voldoen nog niet aan het leeftijdscriterium.

Fred Visschers nam revanche op de speler die hem in Lochem had verslagen. In de eindstand zag ik een pion die op promoveren stond en alleen met materiaalverlies door de Lochem - speler te stoppen was. Die liet het zich niet bewijzen, maar gaf terecht op.

Bob maakte in een prima stand een grote fout die hem een stuk kostte. Jammer.  Fred Pronk streed, als invaller, tot het gaatje. Het mocht niet baten. Zijn tegenstander bleek te sterk en wist zijn voordeel op een winnende manier uit te breiden.  (  1 1/2  -  2 1/2  )

De laatste wedstrijd is thuis tegen Doetinchem 1. Dit team kan dan kampioen worden. Een gelijkspel volstaat daarvoor.

Groet,

Joost

De laatste zet van zwart overviel me; waarschijnlijk door concentratie verlies.

Vanaf zet 25 meende ik dat ik winstkansen had, maar zag geen oplossing. Ik had toen geen plan meer.

Ben