Hoe die ut dut, dutie ut !!

Die Raymond toch. Hij begint om 20.00 uur aan een simultaan tegen twaalf clubgenoten en om 23.15 uur heeft hij de laatste scalp te pakken. Ruim drie uur uiterste concentratie, dan lijkt me het korte wandelingetje van bord tot bord wel lekker. Raymond heeft een sterke innerlijke drang om niet te verliezen en het vermogen om zijn kans te grijpen als die zich voor doet. Dat kan heel taaie partijen opleveren waarin dan opeens de stelling " explodeert " met bijna altijd onze onvolprezen clubkampioen als overwinnaar.

30 mei 2023 was het niet anders. Met zeven winstpartijen en vijf remises bleef hij ruimschoots aan de goede kant van de score.

Puntendelingen waren er voor Johan, Bas, Henk Oosterink, Jan en Eric.  Overwinningen boekte Raymond op Han, Ben, Fred, John, Joost, Bram en in de laatste partij op Frans.

Laatstgenoemde kreeg voor zijn taaiheid een fles wijn. Voor Raymond waren er ook enkele attenties. Uitgereikt op de laatste avond van seizoen '22 - '23.