Leuke afsluiting van bewogen seizoen.

We hebben het seizoen afgesloten met een simultaan tegen ( toen nog ) regerend clubkampioen Johan Oppewal. Verderop heeft Stijn de avond treffend beschreven.

Verder:  Het seizoen '21 - '22   heel kort samengevat:
Clubkampioen:  Raymond van Gessel
Beker:                Henk Oosterink
Snelschaak:       Raymond van Gessel
SOS:                  Zesde plek in de 3e klasse.

Op onze site alle wetenswaardigheden:  www.svdekameleon.nl

Dank aan Raymond voor het wekelijks verzorgen van de probleemstelling.
Tevens dank aan jullie trouwe opkomst - op die manier konden we een goede competitie spelen.
Dinsdag 30 augustus beginnen we weer met de ALV.  Bericht hierover volgt t.z.t.

Simultaan.

De klok slaat acht uur en elf schaakborden staan gereed. De ster van het seizoen, Johan Oppewal, is klaar voor het simultaan spel dat hij vanavond tot uitvoer moet zien te brengen. Zijn blik staat op scherp en hij straalt uit dat hij er klaar voor is. Het zal dan ook niet geheel toevallig zijn dat, op het moment dat de rest van de club gemakzuchtig naar de tafel met tapas en drankjes loopt, Johan niks hoeft: heb je ooit een gladiator zien eten voordat hij de arena in gaat? Dan gaan de partijen gaan van start. De openingen variëren van de Siciliaanse tot het Italiaanse spel. Na zeer korte tijd is de eerste partij al besloten: Bas Faasse, de dit seizoen onverslagen competitiespeler, staat een aanzienlijke hoeveelheid materiaal achter tegen Johans koningsgambiet en geeft op. Naarmate de avond vordert komen steeds meer partijen, met verrassende en diverse uitkomsten, tot een einde. De druk neemt af en de gladiator pakt zelfs wat te drinken. Uiteindelijk weet de lokale Kasparov vier partijen te winnen en drie remises te spelen: de helft van de punten. Een achtenswaardige prestatie waarvan ik me afvraag of, op onze club, iemand het hem na kan doen. Chapeau.

Hartelijke groet,

Stijn